Wednesday 13 July 2011

10 Bencana Alam Paling Bahaya Terukir Dalam Sejarah Dunia

Kami ingin memulakan nota ini dengan beberapa ayat dari Al-Quran mengenai bencana alam ini.Sebenarnya ada banyak ayat-ayat di dalam Al-Quran yang menceritakan pelbagai perkara berkaitan bencana alam dan azab ALLAH SWT ini.Perhatikan surah Adz-Dzaariyaat,pada ayat 58-60.

Sesungguhnya Allah Dia lah sahaja Yang Memberi rezeki,Yang Mempunyai Kekuasaan yang tidak terhingga, lagi Yang Maha Kuat Kukuh kekuasaanNya.[ayat 58]
Maka sesungguhnya bagi orang-orang yang zalim (yang menentang ajaran Nabi Muhammad) itu ada bahagiannya (dari azab seksa) seperti bahagian rakan-rakan mereka pada zaman dahulu (kaum kafir yang telah lalu). Oleh itu, janganlah mereka meminta kepadaKu untuk menyegerakannya. [ayat 59]
Maka kecelakaan dan kebinasaanlah bagi orang-orang yang kafir pada hari yang telah dijanjikan kepada mereka. [ayat 60]

Melalui ayat di atas,kami ingin fokuskan kepada anda semua pada tulisan ini, “janganlah mereka meminta kepadaKu untuk menyegerakannya.” Adakah anda benar-benar memahami makna ayat di atas?Tahukah anda dengan banyaknya berlaku jenayah setiap hari telah membuktikan bahawa ramai manusia bagaikan telah meminta kepada ALLAH SWT untuk menyegerakan kedatangan Hari Kiamat.Masihkah anda ingat sebelum ini kami telah katakan kepada anda semua bahawa tatkala semua jenayah bersatu di bawah satu sudut KEMUNGKARAN,kemudian dibuktikan secara sedikit demi sedikit mengenai keruntuhan akhlak manusia zaman kini yang secara rasminya terpampang di akhbar harian anda setiap hari,kemudian dibuktikan secara nyata di hadapan mata anda sendiri tanpa diduga.
Satu petanda yang menyedarkan anda supaya bangun dari terus berselimut di dunia dajjal ini,KERANA KITA SEMUA KINI SUDAH BERADA DI AMBANG YANG TELAH MEMAPARKAN PETANDA KEDATANGANNYA tanpa anda sedari.Kini hampir segala petanda umat akhir zaman yang pernah diberitahukan oleh Rasulullah SAW sejak 1400 tahun lalu telah terbukti di hadapan mata anda. Setiap hari,makin bercambah bukti yang menandakan hadis Rasulullah SAW menjadi kenyataan pada zaman kita semua bernafas kini. Di bawah ini merupakan maklumat berkaitan 10 Bencana Alam Paling Bahaya Terukir Dalam Sejarah Dunia berserta gambar untuk tatapan minda anda semua.


10. Gempa Bumi Aleppo
Gempa bumi menggegarkan Aleppo, bandar terbesar di Syria, pada 11.10.1138. Berdasarkan data geologi, anggaran gempa bumi yang berlaku di kawasan darat itu ialah berukuran 8.5 skala richter. Pakar pengkaji membuat kesimpulan hampir 230,000 orang meninggal dunia dan bandar raya tersebut musnah teruk. Aleppo terletak di kawasan utara negara Syria, sebuah rantau yang terletak berdekatan Laut Mati serta berada di tengah-tengah sempadan antara plat geologi Arab dan plat Afrika.



9- Gempa bumi Indonesia dan Tsunami di India
Pada 26.12.2004, gempa bumi bermagnitud 9.3 skala richter berlaku di Sumatera, Indonesia, menghasilkan tsunami hampir ke seluruh pantai di Asia Tenggara.Gempa bumi itu turut menyebabkan jumlah kematian antara 225,000 orang hingga 230,210 orang.

8. Gempa Bumi Haiyuan
Gempa bumi bermagnitud 8.5 skala richter menggegar kawasan Haiyuan,China pada 16.12.1920. Gempa bumi ini turut dikenali sebagai sebagai gempa bumi Gansu kerana Ningxia ialah sebahagian daripada kawasan Gansu pada masa itu. Gempa bumi itu membunuh 235,502 orang.

7- Gempa Bumi Tangshan 
Pada 28.7.1976, gempa bumi bermagnitud 8.0 skala richter berlaku di kawasan perindustrian Tangshan,China.Kawasan tersebut mempunyai penduduk seramai 1 juta orang. Kerajaan negara China mengumumkan angka kematian 242,000 orang.

6- Gempa Bumi Antioch
Gempa bumi Antioch berlaku pada pertengahan musim bunga 526 AD pada tarikh antara 20 Mei dan 29 Mei. Gempa bumi besar tersebut turut melanda kawasan Syria dan Antioch(yang kini dinamakan Antakya dan terletak di Turki).Hampir 250,000 orang mati akibat gempa bumi tersebu  menurut tulisan sejarah. Selepas gempa bumi ini, satu kebakaran besar berlaku secara mengejut dan memusnahkan hampir seluruh bangunan di sekitarnya.

5- Puting Beliung India
Pada 25.11.1839, Puting Beliung India melanda Kampung Pelabuhan Coringa,Andhra Pradesh, India. Puting beliung setinggi 40 kaki memusnahkan hampir seluruh kampung dan kapal-kapal berdekatan kawasan itu menyebabkan 20,000 orang lemas di laut.Jumlah keseluruhan kematian dianggarkan 300,000 orang. 

4- Puting Beliung Bhola
Puting beliung paling bahaya pernah direkodkan iaitu puting beliung Bhola melanda Timur Pakistan yang kini dikenali sebagai negara Bangladesh.Peristiwa ini berlaku pada 12.11.1970 menyebabkan kematian 500,000 orang akibat banjir yang terhasil dari pergerakan puting beliung Bhola.

3- Gempa Bumi Shaanxi
Pada 23.1.1556, gempa bumi paling bahaya pernah direkodkan berlaku di wilayah Shaanxi yang terletak di utara China. Gempa bumi bermagnitud 8.0 skala richter mengakibatkan kematian hampir 830,000 orang. Angka kematian ini menyebabkan bilangan penduduk di wilayah Shaanxi berkurang hampir 60 %.

2- Banjir Sungai Kuning
Banjir Sungai Kuning merupakan banjir yang terburuk dalam sejarah manusia dan bencana alam kedua paling bahaya terukir dalam sejarah dunia. Banjir ini berlaku pada bulan September 1887 menyebabkan 11 bandar besar di negara China musnah. Air banjir meliputi 50,000 batu persegi, menyebabkan kematian 900,000 orang hingga 2,000,000 orang.

1- Banjir di China
Bencana alam paling teruk dalam sejarah, Banjir di China berlaku pada bulan Julai hingga Ogos 1931, tatkala Sungai Yangtze melimpah dan menyebabkan berlakunya banjir. Banjir besar ini menyebabkan hampir 3.7 juta orang mati lemas,terkena penyakit dan kebuluran. Hampir  51 juta orang, atau satu per empat daripada penduduk negara China telah  terjejas ketika banjir itu berlaku. 


Sudah bersiapsediakah anda untuk menerima kenyataan bahawa teknologi ciptaan agen dajjal SEMAKIN TIBA KE PENGAKHIRANNYA?Kawasan sekitar negara Amerika Syarikat,India,Kanada,Iceland,​Pakistan,Scotland,Philadelphia​ dan negara lain kini dilanda hujan lebat dan banjir yang teruk.Gunung Berapi Katla di Iceland hanya menanti masa sahaja untuk meletus setelah 93 tahun mendiamkan diri dan kali terakhir meletus pada tahun 1918.
Pada 12.7.2011,kita sekali lagi dikejutkan dengan gempa bumi 3.7 magnitud menggegarkan Kinabatangan,Sabah jam 10.28pagi.Kata-kata Brigade Zameer Fisabilillah 2 hari lalu tanpa di duga terbukti kini.Kami sekali lagi berjaya menangkis hujahan golongan munafik di luar sana yg berkata ‘TANAH NUSANTARA KONONNYA SELAMAT’. Bagi kami,MEREKA ITU CUBA MEMBAWA AJARAN SESAT KEPADA ANDA SEMUA.Selamatkan diri anda semua dari terpengaruh dengan idealogi mereka!ALLAHUAKBAR
Biarkan orang lain dalam kegelapan,terpesona atau cemas melihat sesuatu kejadian berlaku,bagi orang yang bijaksana hanya diterima dengan senyuman kerana dengan ilmunya dia mengetahui bahawa hal yang bakal berlaku pasti tetap akan berlaku dengan kekuasaanNYA.

Artikel ini ditulis khas untuk tatapan umum dengan kerjasama website Brigade Zameer Fisabilillah
www.salamperingatanfisabilillah.blogspot​.com
www.brigadezameerfisabilillah.blogspot.c​om
www.ilmuakhirzaman.blogspot.com
###Salam Peringatan dari Brigade Zameer Fisabilillah###

Kami dedahkan maklumat yang tidak didedahkan di kaca tv anda, maklumat yang tidak disiarkan di dada akhbar anda...Dunia sudah akhir zaman,jangan lepaskan peluang untuk anda mengetahuinya dengan lebih banyak pendedahan yang bakal kami lakukan.Kami ceritakan kepada anda satu cerita yang jarang diberitahu oleh guru anda semasa di bangku sekolah,amat jarang diberitahu oleh pensyarah anda semasa di IPT,amat jarang diberitahu oleh ustaz/ustazah yang anda kenali,amat jarang dikaji oleh ulamak di sekeliling anda…..Hantarkan butiran yang kami perlukan itu ke alamat emel kami jika anda serius ingin mengikuti perkembangan ilmu yang akan kami hujahkan dengan lebih mendalam.Terpulanglah kepada anda hendak menganggap sesuatu yang negatif pada kami kerana sesungguhnya Allah MAHA MENGETAHUI.Kepada semua yang selalu mengikuti perkembangan semasa kami,semestinya mereka dapat memahami setiap kata-kata kami.Nantikan penjelasan ringkas yang bakal terungkap tidak lama lagi kepada semua dan penjelasan lebih mendalam di kalangan ahli Brigade Zameer Fisabilillah...Maklumat lanjut?Sila lihat nota kami yang bertajuk "Ingin mendaftar sebagai ahli Brigade Zameer Fisabilillah???"

Anda bakal menyesal sekiranya terlewat mendaftar sebagai ahli Brigade Zameer Fisabilillah...Penyesalan anda telah pun berlaku tahun lepas dan terlalu banyak maklumat rahsia yang kami dedahkan di internet telah digodam oleh zionis dan sekutunya kerana mereka dalam ketakutan di saat kami bongkarkan rahsia-rahsia tersebut.
Sudah tiba masanya kami mencipta satu sistem khas yang memudahkan anda mendapat maklumat bermanfaat dari kami sekiranya facebook kami di tutup oleh zionis dan sekutunya yang banyak kutu syaitan atau laman web kami di godam oleh golongan yang memendam rasa dendam,hasad dengki,suka memfitnah dan munafik.Apakah sistem tersebut?Mahukah anda mengetahuinya? Kami memperkenalkan kepada anda,sistem perkhidmatan sms dari kami. Dapatkan maklumat hanya di hujung jari anda,Jadilah orang pertama menerima berita terkini setiap hari Brigade Zameer Fisabilillah!Langganilah segera,dunia sudah akhir zaman….

Sekiranya anda menganggap kami cuba menipu anda,teruskanlah menanti disini dan biarkanlah masa berlalu pergi.Anda akan merasai kelainannya dan anggapan anda itu 100% meleset sama sekali kerana apa yang kami katakan kini bukannya satu penipuan dan omong kosong.Anda juga akan rasa terkejut apabila mendapat tahu bahawa ilmu yang kami sebarkan jauh lebih berharga dari rokok@peralatan mekap anda yang bernilai puluhan ringgit,jauh lebih bernilai dari telefon bimbit milik anda yang bernilai ratusan ringgit,jauh lebih berbeza dari televisyen plasma anda yang bernilai ribuan ringgit,jauh lebih bermanfaat berbanding harga kenderaan anda yang bernilai puluhan ribu ringgit,jauh lebih penting berbanding harga rumah anda yang bernilai ratusan ribu ringgit….Renung-renungkanlah

AMARAN!!!Jangan LIKE page ini sekiranya anda seorang yang malas membaca…SILA KLIK DAN BACA
http://www.facebook.com/notes/salam-peri​ngatan-fisabilillah/nota-penting-untuk-a​nda-baca-sebelum-like-page-salam-peringa​tan-fisabilillah/195500760500626
http://www.facebook.com/notes/ilmu-akhir​-zaman/nasihat-brigade-zameer-fisabilill​ah-kepada-semua-sebelum-menuntut-ilmu-ra​hsia/242670269076488

###Salam Peringatan dari Brigade Zameer Fisabilillah###
###Sila klik butang SHARE di bawah untuk share maklumat ini bersama rakan-rakan anda, apalah gunanya jika anda mendapat maklumat bermanfaat ini tetapi anda terlupa untuk menyebarkannya kepada orang ramai###
##Sila klik butang LIKE pada segala statement,nota,gambar,video,link dari Brigade Zameer Fisabilillah sebagai tanda bahawa anda telah habis melaksanakan tugas membaca dan bukti bahawa anda bukan seorang pemalas##
###ANDA HANYA DIBENARKAN POST LINK ASAL SAHAJA,DENGAN MENGEKALKAN LINK ASAL MILIK KAMI... ANDA HANYA DIBENARKAN KLIK BUTANG SHARE atau LETAKKAN LINK ASAL SUMBER SAHAJA sekiranya ingin mendedahkan maklumat ini.ANDA DILARANG MENGAMBIL MAKLUMAT KAMI DAN MELETAKKAN DI PAGE anda seumpama anda yang mencipta maklumat itu.Ingatlah,malaikat sedang memerhati dan mencatat amalan anda sekiranya anda melanggar syarat kami!###
Tiga Golongan Selepas Membaca NOTA BERMANFAAT Ini
Selepas anda membaca nota ini, anda berhak memilih anda golongan yang mana seperti tertera di bawah.Tiga golongan manusia selepas membaca artikel ini:
1) golongan yang suka share nota ini kepada semua MANUSIA
Sila klik butang share di bawah nota ini. Segala kandungan bermanfaat boleh diambil untuk sebaran umum,simpanan, dan sebagainya.Sekiranya anda ingin menyebarkan nota ini ke halaman website lain, SILA LETAKKAN pautan link pada blog anda atau pada artikel yang diambil sebagai kredit kepada penulis...Jazakumullah..Awas!!!Jangan sesekali kerana anda ingin mengejar populariti sehingga suka copy paste dan letakkannya sbg nota hasil penulisan anda sedangkan bukannya anda yang menulis dan mengkaji dengan lebih mendalam nota ini.Ingatlah,ALLAH memerhati segala yang anda lakukan dan Allah mengetahui niat tersembunyi anda itu.
Contohnya,SILA LETAKKAN AYAT INI,        
SUMBER dari www.brigadezameerfisabilillah.blogspot.com & http://www.facebook.com/pages/Salam-Peringatan-Fisabilillah/187949327922436 &
http://www.facebook.com/pages/Ilmu-Akhir-Zaman/242395085770673
Anda umpama tanah. Walaupun hujan hanya turun seketika,anda telah memanfaatkannya sebaik mungkiin. Contohnya, tanah ini akan cepat-cepat mengambil manfaat dari air hujan yang turun sebentar tadi lalu menumbuhkan buah-buahan yang segar untuk kebaikan manusia sejagat.
2) golongan yang suka membantah ayat Al-Quran dan As-Sunnah
Golongan ini suka membantah sesuka hati seolah-olah dia sahaja yang betul. Padahal tanpa dia sedari, kadangkala dia bercakap secara membantah.Ingatlah,perselisihan itu akhirnya akan membawa kecelakaan kepada diri anda sendiri. Apa yang pasti,JANGAN SESEKALI MENOLAK AL-QURAN AS-SUNNAH DALAM KEHIDUPANMU, rajinkanlah dirimu mendekatinya sebelum kamu diiringi ke pusara....JANGAN SESEKALI MENOLAK AL-QURAN DAN AS-SUNNAH DALAM KEHIDUPANMU...(hendak baca huraian lebih lanjut,sila baca sepenuhnya info pada page ini)
 Anda seumpama batu-batuan dan pasir.Walaupun hujan selalu turun, namun tidak ada apa-apa perubahan yang berlaku. Batuan tadi tetap kekal sebagai batuan serta tidak menumbuhkan sesuatu yang bermanafaat seperti buah dan sebagainya.
3)golongan yang masuk telinga kanan,keluar telinga kiri
Golongan ini akan memudaratkan dirinya sendiri tanpa dia sedari. Golongan ini walaupun tidak menentang Dakwah Islamiyyah itu contohnya, namun kehadiran mereka juga seolah-olah tidak dirasai oleh masyarakat, kerana mereka menjadi golongan yang tidak ada sensitiviti dan kesedaran untuk membangunkan ummah dengan wasilah Islam yang syumul.Ingatlah,anda boleh komen setiap statement dan nota saya,asalkan komen anda adalah komen motivasi bukannya komen yang bersifat membantah atau komen yang dikategorikan lari dari topik seperti yang telah berlaku sebelum ini.
Anda di ibaratkan seperti air kolam yang bertakung. Keadaan air ini tetap kekal sebagai air dan tidak membuahkan apa-apa hasil yang lain. Apabila hujan turun, air tadi hanyalah akan bertambah, namun tidak ada apa-apa perubahan yang berlaku.